DRAMATICA EPOPEE
VALAHĂ – PRIN MONOGRAFIA UNUI CUVÂNT: “LA
ÎNCEPUT FOST-AU SÂGA, SÎGETUL, SIGINII, APOI SARMISEGETUSA…(monografia unui
cuvânt pelasg>valah”), de ION
PACHIA-TATOMIRESCU
[1]
ION PACHIA-TATOMIRESCU (n. 16 februarie 1947, Tatomireşti, judeţul Dolj) este numele uneia dintre cele mai puternice, autentice şi autoritare
personalităţi culturale, din România ultimelor decenii. Autor a cca 50 de
lucrări, ştiinţifice şi beletristice, filolog şi doctor în ştiinţe filologice
(cu teza Generaţia resurecţiei
poetice din 1965 – 1970), poet,
prozator, teoretician (unul dintre fondatorii paradoxismului mondial), critic,
istoric al culturilor / civilizaţiilor, al religiilor, lingvist, publicist,
editor şi traducător – numele său se leagă, în primul rând (şi s-a făcut
pregnant remarcat!):
– în
poezie, de o/printr-o nouă specie literară, premieră mondială: SALMUL – cea mai scurtă poezie cu
formă fixă din istoria literaturii universale, mai exact spus, «un
distih, în care versul prim are măsura 2, un troheu, fiind stihul „un-doi-irii“
(„undoirii“ / „îndoirii“) Întregului Cosmic, şi, versul secund, măsura 4, o
zalmoxiană pereche de trohei...» (I. P. T., Salmi..., p. 5). “Invenţia” lui ION PACHIA-TATOMIRESCU (păcat că
filologii n-au, şi ei, precum tehnicienii, dreptul la un Birou Mondial al
Omologării Brevetelor de Invenţie!) este deja „omologată“, prin
recunoaştere şi citare/explicitare, atât de esteticieni din Belgia, ca Paul Van
Melle («Salmes est fait uniquement de poèmes à forme fixe de ce
nom, plus brefs encore que le haïkou japonais, car ils sont fait d’un
trochée et d’un tétrasyllabe; il n’est pas facile de s’habituer à ce
rythme...» – în revista Inédit,
nr. 153 / 2001), cât şi din Franţa, ca Jean-Claude George («Le
Salme est la plus courte poésie fixe de l’histoire de la littérature; le
triplement du salme – proche du haiku – donne le trisalme...» – în Art
et Poésie, nr. 177 / 2002);
– ca istoric al culturilor / civilizaţiilor, al
religiilor, este printre cei mai fervenţi, eficienţi, consecvenţi şi erudiţi
apărători ai nobilei cauze a pelasgo-traco-dacismului - prin lucrări/studii extrem de bine
documentate, argumentate, curajoase şi serioase (multimea de atribute nu este,
nicicum, redundantă, ci teribil de firav-acoperitoare de realitate!), dintre
care se detaşează: a-DE LA MIORIŢA LA ZALMOXIS, în care,
după cum certifica ROMULUS VULCĂNESCU,
încă din anul 1984, ION
PACHIA-TATOMIRESCU «pledează pentru rădăcinile „mioritice“ ale Zalmoxianismului, apelând, mereu, la implicaţiile zalmoxianiste ale
conţinutului Mioriţei (“tema transsimbolizării baladei în
Zalmoxianism cedează locul temei transformării Zalmoxiansimului în baladă.
Ideea dominantă a acestei relaţii este aceea a seninătăţii protagonistului
„mioritic“ în faţa morţii, care reeditează pe plan epic seninătatea dacică în
faţa morţii solului către Zalmoxis”); b-ZALMOXIANISMUL ŞI PLANTELE MEDICINALE, interdisciplinare studii de
istoria limbii pelasgo-thraco-dace (abordând numele de plante medicinale
cogaionice), de botanică, de etnoiatrie, sau de medicină zalmoxiană (pelasgo-thraco-dacă
/ valahă), vol. I, II, Timişoara, Editura Aethicus, 1997; c-DACIA (DACOROMÂNIA) LUI REGALIAN /
REGALIANUS’ DACOROMANIA – THE INDEPENDENT STATE OF DACOROMANIA (258 – 270),
FOUNDED BY REGALIANUS, THE GREAT GRANDSON OF THE HERO-KING DECEBALUS, lucrare
de istoria antică a Pelasgilor / Valahilor (în română şi engleză;
traducerea în limba engleză: Gabriela Pachia), Timişoara, Editura Aethicus,
1998; d-ISTORIA RELIGIILOR,
vol. I (Din paleolitic / neolitic,
până în mitologia pelasgo-daco-thracă – sau valahică / dacoromână), Timişoara, Editura Aethicus, 2001;
şi, cea mai recentă încununare a muncii
şi înverşunării/consecvenţei epistemologice a cercetătorului tracolog ION PACHIA-TATOMIRESCU: e-“LA
ÎNCEPUT FOST-AU SÂGA, SÎGETUL, SIGINII, APOI SARMISEGETUSA…(monografia unui
cuvânt pelasg>valah”), Timişoara, Editura Waldpress,
2012.
ION
PACHIA-TATOMIRESCU este membru activ al Uniunii Scriitorilor
din România (din anul 1980), este unul dintre membrii fondatori ai Societăţii
Române de Haiku (din 1990) şi ai Academiei Dacoromâne din Bucureşti (din 1996),
membru al Asociaţiei Istoricilor Bănăţeni (din 1992), membru al Société des
Poètes et Artistes de France (din 1999), membru al Academiei de Ştiinţe,
Literatură şi Arte din Oradea (din 2004), membru al World Poets Society /
Société Mondiale des Poèts (din 2007). Binemeritate (dar nu şi îndestule, având în vedere valoarea muncii/roadelor
muncii sale!) recunoaşteri ale muncii i-au fost acordate astfel:
– La 29 august 1991, International Writer
(University of Colorado at Boulder – U. S. A.) acordă lui ION PACHIA-TATOMIRESCU un Certificat for Excelence.
– La 26 iunie 1999, Société des Poètes et Artistes
de France acordă lui Ion Pachia-Tatomirescu III-ème Prix Vitrail
Francophone (ION PACHIA-TATOMIRESCU a intrat în acest concurs din 1988 cu ciclul de poeme Cosmia şi Zoria).
– La 31 mai 2000, Academia Dacoromână din Bucureşti
încununează pe ION PACHIA-TATOMIRESCU cu Premiul Deceneu, «pentru promovarea valorilor dacoromâneşti».
– La 30 iunie 2003, Universitatea Tibiscus din Timişoara
– Facultatea de Jurnalism acordă lui Ion Pachia-Tatomirescu o Diplomă de
Excelenţă.
– La 14 septembrie 2004, Festivalul International de
Creaţie Religioasă de la Timişoara îi oferă lui ION PACHIA-TATOMIRESCU Premiul Dosoftei (pentru opera
publicată până la acel moment).
– La 7 octombrie 2004, Colegiul Naţional Bănăţean din
Timişoara îi acordă lui ION D. PACHIA (ION PACHIA-TATOMIRESCU) Medalia de
Onoare, bătută în bronz, «pentru recunoaşterea internaţională a
creaţiei sale artistice».
– La 27 septembrie 2005, Asociaţia Română pentru
Patrimoniu – din Bucureşti – acordă Diploma de Excelenţă profesorului
dr. ION PACHIA-TATOMIRESCU, «pentru
studiile de daco-românistică şi pentru activităţile de „editor naţional“».
– La 2 septembrie 2006, Biroul de Informare al
Consiliului Europei din Republica Moldova şi Salonul Internaţional al Cărţii
din Chişinău (ediţia a XV-a) acordă Premiul pentru Eseu cărţii Generaţia
resurecţiei poetice, de ION PACHIA-TATOMIRESCU (Editura
Augusta, 2005).
– La 9 octombrie 2006, Asociaţia Astra Română pentru
Banat, Porţile de Fier şi Românii de Pretutindeni – din Timişoara – conferă Diploma
de Onoare d-lui prof. dr. ION D. PACHIA, «pentru excepţionala contribuţie
la propăşirea culturii şi limbii române».
– La 15 decembrie 2007, C. P. E. Libertatea
din Novi Sad / Serbia conferă d-lui prof. dr. ION D. PACHIA, membru Honoris Causa al cercului Lumina, Medalia
de Aur Lumina-60.
***
...Avem în faţă (fie că suntem conştienţi, fie că nu!) un adevărat monument
al valahicităţii noastre (atât de furibund contestată, azi, de către Bandiţii
Lumii!): “LA ÎNCEPUT FOST-AU SÂGA, SÎGETUL, SIGINII, APOI
SARMISEGETUSA…(monografia unui cuvânt pelasg>valah”).
Putem să nu fim de acord cu multe dintre amănuntele ideatice, zămislite de
cartea lui ION PACHIA-TATOMIRESCU (spre exemplu, semi-ocultarea cuvântului “thrac” [THRAKES = Luminaţii, Sfinţiţii – ...noi ştim că moşii noştri
aveau DUBLĂ ÎNRĂDĂCINARE, în Pământ
şi în Cer...cum, azi, se citeşte în fiecare dintre cele PATRU ÎNTR-UNUL blazoane medievale valahe: BOUR-ACVILĂ, şi PARDOŞII „CU
SPADE/SIGINI” – în avers şi-n
revers! – precum Dubla Funcţie Sacrală Zalmoxiană, Cei Doi GEMENI Divini!]...sau
“iertarea”,
oarecum naivă şi anistorică, a corifeilor Şcolii Ardelene, care corifei, afară,
să zicem, de Petru Maior, au trădat ideea de “valahism”!...etc.) – dar
nu avem cum să-i negăm CĂRŢII ACESTEIA,
în niciun fel, TEMELIA de idei!
Întru aparenţă, dintr-o simplă răsfoire a impozantei
lucrări, cititorul este tentat să dea dreptate modestiei autorului, care-şi
subintitulează cartea „monografia unui cuvânt pelasg>valah”. De fapt, o lectură onestă descoperă mult mai mult – mai
precis, descoperă, scrisă în registru aparent neutral-ştiinţific, epopeea
tragic/dramatică a unui Neam – desluşită prin intermediul arheologiei
(etimologice) încăpăţânate (în final, REVELATORII!),
asupra unui cuvânt: “SÂGĂ”!
La nivel strict formal, cartea (total: 236 pagini, format
mare) are patru părţi (inegale, ca întindere tipografică):
I - Arutéla>Arudéla>Arudéal>Ardeál (pp. 7-38);
II - Maris>Mureş, Maramaris >Maramureş, Maramarisia> Marmaţia, sau „Ţara
Dacilor de pe Mureşul Mare/Tisa“ (pp. 41-56);
III - Pelasgii >Valahii – „marii anonimi, prin imperii/istorii“ (pp. 59-108);
IV - La început fost-au SÂGA, SÂGETUL, SIGINII, apoi SARMISEGETUSA
(monografia unui cuvânt pelasg>valah: SÂGĂ) – pp. 111-226.
SARMISEGETUSA (“CENTRUL SPIRITUAL PELASG”, la care ajunge, în mod desăvârşit
firesc, întregul demers, de reconstituire demonstrativo-etimologică, de la “sâgă”
(“gresie, lespezi / stânci” – cf. p. 116), până la…“SARMISEGETUSA”, însemnând “FORTUL/CETATEA
DE PIATRĂ-DE MUNTE A LUI SARMIS”
(Sarmis fiind “rege-zeu-medic”
pelasgo-thrac – acelaşi cu cel ce face obiectul epico-liric al două dintre
poemele eminesciene, din eposul thracic al Aminului nostru: SARMIS şi GEMENII)
a fost (şi va rămâne, în veci, în Cronica
Akasha! – dar şi în memoria unor istorici oneşti, dureros şi suspect de
puţini, e drept!) EPICENTRUL MARII
EPOPEI TRAGICE A NEAMULUI VALAH/ROMÂNESC ŞI, DECI, AL ADEVĂRULUI UMANITĂŢII – EPICENTRU evidenţiat/vădit, de-a
lungul ultimelor veacuri, ÎN MOD
INVERS/CATABAZIC (adică, semnalul ADEVĂRULUI
MESAJULUI SĂU SACRAL fiind tocmai…NEGAREA sa furibund-blasfemiatoare şi, aparent, “ocultă”!), prin măcelul de oameni şi
prin pângărirea, prin distrugere sistematică, a emergenţelor sacrului
pelasgo-thracic:
“26) SARMISEGETUSA
– SARMIZEGETUSA – ZARMIZEGE-THUSA (<
pelasgo-dac. compus: SARMIS- „SARMIS [aprox. 354 – 295 î. H.,
REGELE-ZEU-MEDIC-CTITOR AL DAVEI-CAPITALĂ A DACIEI – v. fig. 33-a, infra]“ +
-SEGET „SÂGET“, „DROAIE DE SÂGI CIOPLITE“ / „ANDEZITURI“ + -TUSA „FORT
ZALMOXIAN“, „TUSĂ“; vectorizarea semantică a toponimului: „fortul [Tusa]
sâgetului lui Sarmis“) – capitala Daciei (în pereche zalmoxiană de mic – mare:
1. capitala religioasă a Daciei: Sarmisegetusa Mică [la altitudinea „blândă“ de
1200 m, aflată „sub protecţia muntelui sfânt“, Cogaionului Mic, cel ce are –
magic-religios – cea de-a zecea „terasă“ frântă, spre „a fi magic-analogic“
unsprezece, „căci de zece nu se trece, totul reluându-se în sacră spirală, de
la unu-geminat, 11“, cunoscut astăzi sub numele de Grădiştea Muncelului]; 2.
Sarmisegetusa Mare de la poalele / piciorul-de-plai şi sub protecţia sfântului
Cogaion Mare [„cucuionul“, numit şi astăzi Gugu, prin „transformarea“ oclusivei
postpalatale surde, C- / K-, în sonora G-, prin închiderea vocalei labiale
posterioare mijlocii, -o- în -u-, şi prin apocopa silabei ultime -ion], munte
sacru având altitudinea „sever-totală a vârfului“ de 2291 m şi Peştera [lui
Zalmoxe Întâiul, aprox. 1630 – 1555 î. H.; cf. PTIR, I, 42, reformatorul
Zalmoxianismului din orizontul anului 1600 î. H.], puţin mai jos, Cogaion /
Kogaion [nu Kogaionon !] la care se poate ajunge pe Râul Mare; Sarmisegetusa
Mare este capitala politic-administrativ-teritorial-militară a Daciei antice,
redenumită, după sinuciderea regelui-erou al Daciei, Decebal, din august 106 d.
H., şi în cinstea cuceritorului, la puţină vreme după instaurarea puterii
imperial-romane în câteva provincii ale aurului / metalelor şi sării din Dacia
Nord-Dunăreană: Colonia Ulpia Traiana
Augusta Dacica Sarmizegetusa).
Tradiţiei – ori, mai exact spus, „oralităţii culte“ a Zalmoxianismului,
graţie căreia s-a transmis până-n prezent, nealterat, numele sacru al capitalei
Daciei, Sarmisegetusa –, i se raliază cele mai vechi documente istorice scrise, ÎN CIUDA ORDINULUI DAT DE ÎMPĂRATUL CUCERITOR DIN ROMA, TRAIAN, CA
DACIA, RĂZBOINIC-EROICUL EI POPOR PELASGO(>VALAHO)-DAC ŞI CAPITALA
ZALMOXIANISMULUI, SARMISEGETUSA (MICĂ), SĂ DISPARĂ, SĂ FIE RASE DE PE FAŢA
PĂMÂNTULUI, ÎN CELE MAI BARBARE CHIPURI ANTICE, DE LA JEFUIREA, INCENDIEREA ŞI
DISTRUGEREA TEMPLELOR DE CĂTRE ARMATA IMPERIAL-ROMANĂ, PÂNĂ LA UCIDEREA
DIRIJATĂ A LIDERILOR, A ELITEI PREOŢEŞTI-MILITARE” – pp. 155-156
[2]
.
Şi, după Traian, „ordinul“ a fost respectat, parcă, mai abitir... – şi „înăuntrul“ VALAHIEI, şi ...„dinafară“!
Urmează, fireşte, argumentările, făcute de/prin cei
puţini istorici oneşti (în paradigma şi sintagma spaţio-timpului!), în
sprijinul afirmaţiilor despre DACIA
SACRĂ şi despre SARMISEGETUSA-CENTRU
SPIRITUAL TERESTRU (după ce a fost părăsit Centrul din Bucegi!) – prin
texte antice şi mai puţin antice (multe greşeli şi manifestări de ignoranţă,
ale acestor istorici, să sperăm că sunt doar...greşeli şi ignoranţă, iar nu
semne ale crimei blasfemice premeditate!) – texte neuitate şi meticulos
înşirate, cu comentariile şi amendările de rigoare, de către atât de rigurosul
şi neliniştitul cercetător şi „scormonitor“ de Adevăr, ION PACHIA-TATOMIRESCU:
„26-b) în Istoria romană, de Dio Cassius,
datând din orizontul anului 229 d. H., reîntâlnim numele aproape neschimbat,
doar cu vocala maximei aperturi, -a-, închizându-se anterior în -e-: «După ce
[Traian] rândui acestea şi lăsă oaste la Zermizegetusa (Zερμιζεγέθούσα)...
[în toamna anului 102 d. H.]» (LXVIII, 8, 3 / Fontes, I, 690 sq.);
26-c) în Cosmografia, scrisă prin secolul al VII-lea d.
H., de Ravennatis Anonymi / Geograful din Ravenna, apare – într-o înşiruire de
dave / oraşe-cetăţi din Dacia Nord-Dunăreană, cu un amendabil număr de toponime
grafiate cu greşeli (datorate nu transliterării făcute de anonimul geograf
creştin, ci scribilor superficiali din şcolile abaţiilor din acel secol) – şi
numele capitalei Daciei (…) – Geograful din Ravenna, Cosmografia, IV, 7 /
Fontes, II, 580).
Autorii antologiei
de sub egida Academiei Române, din 1970, Fontes Historiae Dacoromanae, II,
precizează (cu privire la Cosmografia raven-niană): «În secolul al VII-lea, un
autor creştin necunoscut din Ravenna a redactat o lungă operă geografică în
cinci cărţi, intitulată Cosmografia, care cuprinde aproximativ 5300 de nume.
(...) Materialul se află în le-gătură strânsă cu cel din Tabula Peutingeriana,
iar elementele vechi sunt dintr-un prototip care a stat în baza lucrării Itinerarium
Antonini, din secolul al III-lea.» (Fontes, II, 575). Geograful din Ravenna
secolului al VII-lea d. H. corectează într-o bună măsură numele greşit
(„metatezat“) al capitalei Daciei din Tabula Peutingeriana, «Sarmategte XIIII»
(«Sarmizegethusa 14 [mile]» – Fontes, I, 740 / 741), desigur, în temeiul
informaţiilor / izvoarelor sale din secolul al VII-lea d. H., în Sarmazege[t]
(< Salmas „Zalmas“ / „Zalmoxis“ + seget „sîget“, „lespezi / stâlpi de andezit“), în „sacrul“ toponim antic
pelasgo(valaho)-dac (unde, după mai bine de o jumătate de mileniu de
Creştinism, mai persista amintirea „sâgetului zalmoxian“), fiind posibilă
apocopa celui de-al treilea element formant, -TUSA („fort“).
Vasile Pârvan, în
admirabila sa lucrare, GETICA, din anul 1926, abordează, fireşte, şi toponimia
pelasgo(valaho)-dacă; numelui purtat de capitala Daciei (aşa cum se relevă atât
din inscripţii, cât, mai ales, din «tabele de toponime după sursele documentare
care le menţionează, analizate şi discutate din punct de vedere topo- şi
geografic, ca şi filologic-lingvistic» – REtn, 183) îi acordă subcapitolul
Zαρμιζεγέθουσα
βασίλειον [Zarmizegethusa
Basileion = Sarmizegethusa Regia], făcând o trecere în revistă a mai tuturor
„istoriilor“ de până în acel anotimp al cercetării, din care – pentru Distinsul
Nostru Receptor – spicuim: «M[anuscrisele] lui Ptolemeu mai dau în locul lui Z
iniţial, ca şi chiar a celui de-al doilea, un
Σαρμιζε- – [Sarmize] şi
Σαρμισε- – [Sarmise]. Aceeaşi variaţie şi în
inscripţii. Perfect cunoscut. Aşezat de Ptolemaeus destul de exact ca direcţie
pe hartă, dar cu long[itudinea] şi lat[itudinea] greşite.» (PGet, 154).
(...)Marele geograf
antic din Alexandria de Nil, din orizontul anului 150 d. H., uimeşte prin
foarte marea apropiere a coordonatelor sale date Sarmisegethusei Regale
(Zαρμιζεγέθουσα
βασίλειον): 47o 50’ –
45o 15’ (Fontes, I, 544 sq.),
de vreme ce exactitatea noastră revoluţionar-geografică, datorată măsurătorilor
prin sateliţi, indică drept coordonate: pentru comuna Sarmizegetusa din judeţul
Hunedoara-Dacia / România (perpetuare contemporană a Sarmisegetusei Mari): 45o 52’ latitudine
nordică – 22o 78’ longitudine estică (altitudine: 570 m) şi
pentru Sarmisegetusa Mică, sau CAPITALA ZALMOXIANISMULUI, azi, în
ruinele din Grădiştea Muncelului, comuna Orăştioara de Sus, judeţul Hunedoara:
45° 37’ 23’’ latitudine nordică – 23° 18’ 43’’ longitudine estică (altitudine:
1200 m).
Pelasgo(>valaho)-dacul Sarmisegetusa (Zarmizegethusa, Sarmaze-ge[tusa]
etc.) este un toponim rezultat prin compunere (şi – ca orice „cuvânt sacru“, de
vreme ce desemna capitala Zalmoxianismului, ori a regelui-erou, Decebal –
transmis cu „cea mai mare grijă“ a valahofonilor autohtoni), unde distingem
trei elemente: (I) „SARMIS [onomastic dacic-dinastic / regal, desemnând
regele-zeu-medic-ctitor al davei-capitală a Daciei, aprox. 354 – 295 î. H.]“ +
(II) -SEGET- „SÂGET“ [„locul cu multe sâgi“, adică gresii, lespezi, cu
„stâlpi-de-andezit“, cu „soare de andezit“, cu „temple de andezit“ etc.] +
(III) -TUSA „fort [zalmoxian]“, întregul toponim având o clară vectorizare
semantică, atestată şi istoriceşte, şi arheologic: „FORTUL [TUSA] DE SÂGET /
ANDEZITURI AL REGELUI-ZEU-MEDIC AL DACIEI, SARMIS“ etc. etc. – cf. pp. 156-158. Ar fi locul de menţionat şi ce batjocorire
înfiorătoare are loc/se produce, azi, în plin an de graţie 2013, cu sacrele
ruine ale FORTULUI LUI SARMIS („SÂGELE”
sanctuarelor devenind...TEMELII DE
MOTELURI!!!)...intenţia finală fiind, evident, aneantizarea lor, dar
întrebarea care stăruieşte este: PRIN
COMANDĂ DE LA CINE ŞI DE UNDE?!
Fiecare dintre cele patru mari capitole are, în final,
zona de sigle (“cifra de după siglă indică volumul – unde-i cazul – şi pagina de
referinţă”, ne previne atât de scrupulosul autor). La fel, de-a lungul
lucrării se etalează, acribios, 72 de figuri (sau hărţi)
clarificatoare/edificatoare pentru text.
De observat că ION
PACHIA-TATOMIRESCU preferă termenul de „pelasgi“, celui de „daci-thraci“,
atunci când vrea să-i denumească, mai precis, pe strămoşii noştri (şi, deci, ai
omenirii!). Sau, şi mai bine: „pelasgo[>valaho]-daci“ – cf. p.
9). Motivul este bine întemeiat, pe ştiinţa sacră a mitologiei, dar şi pe
istorici străvechi şi, cum altfel, pe afirmaţiile iniţiatului NICOLAE DENSUŞIANU (care, la rândul
său, l-a iniţiat, întru Duhul Pelasgo-Thracic, pe MIHAI EMINESCU), autorul „Bibliei
Valahilor“ – „Dacia preistorică“:
„I) Pelasg / Pelasgia – intrare în
legendă, „plonjare“ în mit. În sacrul nume al fiinţării, în numele
„fiitorimii“, întemeietorul de POPOR PELASG – „CEL MAI VECHI“ DIN EUROPA,
IVIT „DIRECT DIN PĂMÂNT“, DIN TERRA-MUMĂ, ÎNTRU DESĂVÂRŞIRE ŞI ÎNTRU „SECUNDE
GENEZE“ – NU PUTEA COBORÎ DECÂT DINTR-O ZEITATE, DIN „IREPRESIBILA“ NIOBE,
FIICA LUI TANTAL ŞI NEPOATA LUI ZEUS: «Pelasgii, scrie Dionysiu din
Halicarnas, şi-au primit numele de la Pelasg, [...] fiul Niobei» (Lib. I, 11 şi
17 / DDp, 582). Marele dramaturg antic, părintele tragediei, Aeschyl / Eschil
(525 – 456 î. H.), în Suplicii (251 sq.), pune în gura lui Pelasg stihurile
declinării miticei identităţi: Τού γηγενούς γάρ έίμ έγώ Παλαίχ-θονος / ίνις Πελασγος, τήσδε γής άρχηγέτης..., ceea ce, graţie autorului nea-semuitei DACII PREISTORICE, Nicolae
Densuşianu (1846 – 1911), se tâlmăceşte cu fidelitate, din elină / greacă în
limba pelasgă > valàhă: «Eu sunt Pelasg, fiul lui Palaechton, născut
din Terra (Gaea), domnul acestei ţări, şi, după mine, regele său, s-a numit, cu
drept cuvânt, Gintea Pelasgilor, ce stăpâneşte acest pământ.» (DDp, 582).
Ieşind, fireşte, din spaţiul
mitic-pelasg, din sâmburii nenumăratelor legende despre autohtonii iviţi
„direct din pământul Europei“, în realităţile arheologic-istorice despre cel
mai mare / vechi popor european, ori, după cum suntem încredinţaţi de
Herodot, în Istorii (V, 3), dacă ne raportăm la Eurasia, al doilea, «după
neamul indienilor», constatăm, pe de o parte (1), că Poporului Pelasg îi
corespunde – dintre orizonturile anilor 30000 şi 8175 î. H. – o impresionantă
unitate religios-culturală şi, fireşte, lingvistic-pelasgă, de la Atlantic /
Asturia, la Don / Volga, adică Poporul Pelasg are o inconfundabilă
Europelasgie, şi, pe de altă parte (2), că seminţia anticilor Pelasgi nu a
dispărut din „istorii“ şi constituie blândul Popor al Valàhilor (>
Vlàhilor) Europei contemporane din inconfundabila şi bogata arie
culturală / civilizatorie antică a Pelasgiei (de Centru, sau a Thraco-Daciei)” – cf. pp. 59-60.
Din punct de vedere
conţinutistic/semantic-problematizant, cartea lui ION PACHIA-TATOMIRESCU de AICI începe (chiar dacă, în logica istoriei, ARDEALUL
AURULUI UMANITĂŢII este LEAGĂNUL
(fiinţial şi spiritual!) AL OMENIRII – “INIMA
CENTRULUI”! – şi, deci, a trebuit să-i ofere preeminenţă, de onoare şi
sacrală, în înşiruirea capitolelor: “Desemnând provincia / „ţara“ aurului Daciei,
toponimul Arutéla > Arudéla > Arudeál > Ardeál are „încărcătură
semantic-sincretică“ aparte; radicalul – ca şi în hidronim – reverberează
înţelesul-pivot de davă naturală, de râu, de pământ, de ţinut (ţară /
provincie) unde „creşte“ / „înmugureşte“ aur, inducţia autoproiectându-l –
dinspre multimilenare istorii – chiar şi în câmpul cromatic al „aurului verzui
/ verzuriu“, poate, pentru că „se întemeiază“ şi pe realitatea arhicunoscută
deja: aurul pelasgo(>valaho)-dacilor din Arutéla > Arudéla > Arudeál
> Ardeál – după cum ne încredinţează arheologul / istoricul Ion Horaţiu
Crişan – «conţine mult argint (în medie 25 – 26 la sută) şi de aceea este de
culoare deschisă, uşor verzuie, fapt care înlesneşte recunoaşterea lui». Poate
şi pentru că proporţia aur–argint este sacră, derivată din MONOTEISMUL
TETRADIC AL ZALMOXIANISMULUI, DINSPRE PERECHEA SACRĂ SECUNDĂ, SOARE / SO-ARES
(„TÂNĂR / RĂZBOINIC“ – ÎN DOMINANTĂ-YANG, CU „75 LA SUTĂ AUR“) – LUNĂ („SORA
SOARELUI, SPUMA LAPTELUI“ – ÎN DOMINANTĂ-YIN, CU „25 LA SUTĂ ARGINT“),
pentru că nobilul metal din Arutéla > Arudéla > Arudeál > Ardeál se
găseşte «sub toate formele sale: în filoane – aur primar, în sedimente
rezultate din dezagregarea rocilor aurifere, în diluviuni şi aluviuni» (CS,
335)“ – cf. pp. 35-36).
Adică, lucrarea lui ION
PACHIA-TATOMIRESCU începe, esenţial, de la revelarea şi analiza/comentarea CELUI MAI MARE RĂZBOI SPIRITUAL (şi,
fireşte, ca toate războaiele spiritual – “secret” şi infernal de crâncen, fără
niciun fel de scupule, din partea inamicilor noştri tereştri, care nu se dau
înapoi de la a falsifica, în mod absurd şi, uneori, chiar sinucigaş! – ÎNTREAGA ISTORIE A PLANETEI TERRA,
numai spre a nu-şi recunoaşte, ÎNCĂ,
iremediabila înfrângere de Duh şi...pe FĂCLIERII
PELASGO-VALAHI AI EVOLUŢIEI SPIRITUALE A PLANETEI TERRA!), din întreaga
istorie a lumii aşa-zis “moderne” (cu rădăcini ale
răului/falsificării genocidico-antropocidice, însă, şi în antichitate, şi în
Evul Mediu…!).
Războiul pentru IDENTIFICAREA CORECTĂ, REALĂ, A CENTRULUI SPIRITUAL (PERPETUU,
ÎNTRU SACRALITATE ŞI DINAMISM SACRAL…CHIAR DACĂ, AZI, OCULTAT/E!)
AL LUMII TERESTRE …
Şi, pentru că NUMAI la noi, la POPORUL
PELASGO-VALAH, se identifică, în mod corect şi credibil, DEMONSTRABIL! – acest CENTRU DINAMIC-SPIRITUAL…adversarii
Adevărului, care au trăit, în belşug şi huzurind, prin imperii de jaf şi de
crimă, timp de MILENII ale
Minciunii! – TOCMAI prin inducerea
în eroare a Lumii Umane, cu privire la CENTRUL
EI SPIRITUAL AUTENTIC!!! – …acum, aceşti adversari (de fapt, Inamici ai
Luminii şi ai Evoliţiei Spirituale a Terrei!) turbează/spumegă de mânie şi
tremură de frică…pentru că se apropie Sorocul Revelaţiei, iar Profeţii (de
tipul lui Mihai Eminescu, Nicolae Densuşianu, B. P. Haşdeu, Vasile Lovinescu ş.
a.) îşi fac vocile auzite, peste vacarmul orăcăitor al Impostorilor Lumii, care
ştiu că, teribil de curând, toată huzureala lor ilegitimă, de “Lotri”/Tâlhari
ai Duhului, se va rostogoli de-a dura, DEFINITIV,
în TARTAROS!!!
Noi, PELASGO-VALAHII, n-am fost cuceriţi/îngenunchiaţi niciodată, nici
de valurile kurganice (despre care
vorbeşte autorul cărţii, pe îndelete, în partea a III-a a lucrării sale: “Primul
val de populaţii-kurgan – 4400-4200 î. H” – cf. p. 74; “Al
doilea val de migrator-kurgan – 3400-3200” – cf. p. 76), nici de “valurile
migratoare luvite, nesite, hittite, aheene” etc. – cf. p. 77; nici de
romani, nici de bizantini, ori de otomani, austrieci, ruşi etc. etc. etc. Şi nu
ne vor putea afla şi “confisca” Duhul nici ORBII NEO-BABILONIENI, ai “GLOBALIZĂRII”
NEO-ZARAFILOR LUMII!!!
Noi fie i-am “asimilat”, pe veneticii de
tot soiul, fie i-am împins în lături, precum împinge o stâncă/“SÂGĂ”
– apele puhoaielor trecătoare, ce-o lovesc…
Şi… – AM
RĂMAS!
Am rămas în “Blàkia / Blàcia
> Blàchia > V[a]lahia” (cf. p. 104), mereu după neamul nostru
de Sfinţi şi Mucenici, în Ordinul
Cavalerilor Zalmoxienii (“Cavalerii Thraci, Ca-valerii Dunăreni /
Danubieni, Cavalerii / Zeii Cabiri” – cf. p. 84 – şi întru amintirea şi
pomenirea veşnică a rosturilor adânci din stihul homeric al “Iliadei”,
când Marele Orb Inspirat vorbeşte despre “elita sacerdotală a abioilor zalmoxieni”: “Zeus
«dă roată cu privirea sa scânteietoare, departe de el, şi se uită în Ţara
Thracilor, iscusiţi călăreţi, în Ţara Dacilor, cu Mysienii ce ştiu să lupte
piept la piept, cu acei oameni semeţi, ce mulg iepele (hippemolgoi) şi se
hrănesc cu lăpturi (galaktophagoi), Abioii (Pelasgo > Valàho-Dacii
nord-dunăreni şi nord-vest-pontici) – CEI MAI DREPŢI DINTRE OAMENI»” – cf. p. 85) –
…da, am rămas “Blàki / Blàci > V[a]lahi şi derivatele acestora,
dincoace de orizontul anului 551 d. H.” – cf. p. 104. Neam “NEGRU”/MISTIC,
de neînţeles/nedesluşit (căci, în esenţa noastră, suntem DE NEVĂZUT!!!) pentru nimeni dintre cei ce nu au mucenicit în/întru
Neamul acesta al nostru, într-o Istorie MARTIRIC-GOLGOTICO-HRISTICĂ,
având capătul în RAI!!!
Suntem un neam ÎNGRIJORĂTOR, INSUPORTABIL DE SFÂNT,
prin “frăţia” de Duh dintre Zalmoxe/Făt-Frumos şi…Ileana Cosânzeana (“Zalmoxianismul
– monoteistă religie ce avea în panoul său central, după cum s-a mai subliniat,
nu triada / treimea ca în Creştinism, ci tetrada sacrelor perechi: Samos /
„Soare-Moş“ – Dacia / Dochia şi Soare – Lună („reverberând“ în plan teluric
„absolutul cuplu“, Făt-Frumos – Cosânzeana” – cf. p. 31), pentru aceste
vremuri fără niciun Dumnezeu:
– “Exista în Pelasgia din orizontul
anului 1600 î. H. şi o puternică „aristocraţie războinic-zalmoxiană“ (având ca
exponenţi „regii de arme“ din fruntea provinciilor / „ţărilor de râuri / munţi“
subordonate Cogaionului / Sarmisegetusei), provenind din rândurile Cavalerilor
Zalmoxianismului (cunoscuţi şi sub numele de Cavaleri Dunăreni / Danubieni,
Thraci, Cabiri etc.). Aceşti adepţi ai Zalmoxianismului de tip arhaic admiteau
ca sublimă jertfă întru Dumnezeul Cogaionului a celui mai bun / cinstit, a
celui mai războinic / viteaz dintre ei, Pelasgii sarmisegetusani, dar nu
admiteau în vreun chip sclavia celor de aceeaşi credinţă, de acelaşi neam, CĂCI
PELASGUL CĂZUT ÎN SCLAVIE NU SE MAI POATE BUCURA DE NEMURIRE. NEMURITORUL
PELASGO-DAC (REPREZENTANT AL ACESTEI ARISTOCRAŢII), POTRIVIT DOCTRINEI
ZALMOXIANISMULUI, SE CONSIDERA PARTE DIN SACRUL ÎNTREG COSMIC CARE ESTE
DUMNEZEU. ŞI CA PARTE PURĂ, SĂNĂTOASĂ, PRIN ŞTIINŢA DE A DEVENI NEMURITOR, AVEA
DREPTUL DE A PARTICIPA LA MAREA ORDINE COSMICĂ. Raiul conferit de
Zalmoxianism era desemnat prin sintagma ÎMPĂRĂŢIA /
ŢARA-TINEREŢII-FĂRĂ-BĂTRÂNEŢE-ŞI-VIEŢII-FĂRĂ-MOARTE” – cf. p. 82;
– “PELASGII „DUMNEZEIEŞTI“ din Creta, în «Odiseea» lui Homer (aprox. 1135 – 1060 î. H.)” – cf.
p. 84 (…);
– “Din vremurile homerice, Pelasgo-Abioii
exercitându-se în spiritul Zalmoxianismului, şi la Dunărea de Jos, şi în nordul
Mării Negre, şi în Masagaeţia (Masageţia), sunt Pelasgo-Dacii / Geţii din
acelaşi spaţiu, menţionaţi, apreciaţi şi de părintele Istoriilor: «cei mai
drepţi (dikaio-tatoi) între Thraci» (HIst, I, 345). Epitetul sincretic
dikaiotatoi, întâlnit şi la Homer (aprox. 1135 – 1060 î. H.) şi la Herodot (484 – 425 î. H.), după cum se ştie, este
un superlativ al adjectivului dikaios, cu vectorizarea semantică de „CEL CE
RECUNOAŞTE ŞI FACE ÎNTOCMAI CE ESTE DREPT ÎNAINTEA ZEILOR ŞI OAMENILOR“
(DZal, 5). Mai mult, Pelasgo-Dacii-Abioi se făcuseră vestiţi prin ţinerea
perioadelor de post „din porunca lui Zalmoxis“, hrănindu-se „cu miere, lapte şi
brânză“, şi supunându-se unui „vegetarianism ritualistic / iniţiatic“ (cf. DZal, 3 sqq.). Apelativul ABIOI (Abii – cf. Hil, 284) duce gândul la o disimilare totală în etnonimul Pelasgo-illyric Abroi
(ori la rădăcina antroponimică Abre / Abrozes – cf. REtn, 82 sqq.), fie la un semantism sincretic arhaic
(vizavi de „a privativ şi bios / viaţă“, ori de licenţa poetică a lui Homer,
„oi ta abia pha-gontai“ / „cei ce mănâncă alimente neînsufleţite, lipsite de
viaţă“ – cf. DZal, 4), greu detectabil în straturile „aheiene“ ale elinei / greacăi, un
semantism sincretic vectorizat în „CEI MAI PRESUS DE VIAŢA OAMENILOR
(OBIŞNUIŢI)“, „NEMURITORII“ – cf. p. 88;
– “Solul (Mesagerul Celest) la
Samasua > Samos („Soarele-Moş“ / „Tatăl-Cer“, adică Dumnezeul Cogaionului /
Daciei), în interiorul scenariului misteric / iniţiatic, şi în afara acestuia,
încă de dinainte de vremurile homerice, din orizontul anului 1600 î. H., îşi
făcuse cunoscut „statutul de nemuritor“, de Ethicus / Aethicus („cinstitul“ /
„drept-dumnezeiescul“), graţie „ŞTIINŢEI DE A SE FACE NEMURITOR“ pe
calea monoteist-tetradică a Zalmoxianismului” – cf. p. 88.
ION
PACHIA-TATOMIRESCU afirmă, categoric, tăind (destul de brutal,
dar pe bună dreptate!) discursul emfatic şi de falsă/ipocrită lamentare (vezi,
Doamne, ne explică, el, nouă, pe noi şi de ce ne pătimeşte Duhul!), al
anticului “părinte” Herodot (care vrea “să tragă spuza pe…turta”
neamului său, care neam, încă de atunci, darămite astăzi, şi-a “amurgit”,
de mult, Misiunea sa pe Terra!):
“Dar
nu „sinonimia regional-excesivă“ a Pelasgo-Daco-Thracilor a dus la fragmentarea
/ fărâmiţarea imensului lor spaţiu de etnogeneză, a spaţiului Pela[s]giei >
V[a]lahiei Mari, ori la „dezbinarea“, la „lipsa de unitate“ a Pelasgimii >
Valahimii (cum s-ar putea crede fără o atentă analiză a aserţiunilor lui
Herodot – «dacă ar avea o singură conducere [...] şi ar fi uniţi în cuget...» /
«dar unirea lor e cu neputinţă şi...» / HIst, II, 29), ci politicile primitive
ale imperiilor antice, evmezice şi contemporane (căci n-au încetat nici în
acest secol al „rafinăriilor de jecmănit naţii“), axate pe principiul dezbină
şi înrobeşte / împărăţeşte” – cf. p. 92.
Explicaţia
“fărâmării”
noastre, ca fiinţă istorică a Neamului Metafizic al Pelasgo-Valahilor – este
mult mai “pragmatică” şi extrem de cinic gândită, de către Centrele Oculte ale Lumii (“de azi, de ieri, dintotdeauna”…lumea impostorilor, foc de invidioşi şi de furioşi
pe meritele divine şi umane ale unor semeni de-ai lor, aleşi de
Dumnezeu/Zalmoxis, pentru Terestră şi
Celestă Misiune:
“Marea
sfârtecare / fragmentare (fărâmiţare) a Pelasgimii > Valahimii a fost „MINUŢIOS“
PREGĂTITĂ ŞI DIRIJATĂ DE IMPERII, din două direcţii:
(a)
direcţia politică, prin care împăraţii / cancelariile au „fixat“, ori, mai
exact spus, au „plantat“ / „înrădăcinat“ popoare (triburi / neamuri) migratoare
euroasiatice cu statutul de foederatus („aliat“, „confederat“, „asociat“ –
gdlr, 489) / federat („populaţie aşezată la graniţele imperiului roman,
angajată să apere un segment de graniţă în schimbul unor avantaje“ – cf.
dex-98, 372), îndeosebi, în Valea Dunării, dacicul fluviu sacru şi „coloană
vertebrală“ a Pelasgo-Daciei;
(b)
direcţia schismatic-religioasă, prin care – pe de o parte – Catolica Biserică
(Papa de la Roma) / Vaticanul „angajează regi apostolici maghiari / unguri“
spre a extinde aria Catolicismului în spaţiul marii Dacii Ortodoxe (DACIE AL
CĂREI ORTODOXISM A DESCINS DIRECT DIN ZALMOXIANISM, ÎN FORMA DESEMNATĂ SUBTIL
DE MIRCEA ELIADE PRIN SINTAGMA „CREŞTINISM COSMIC“) şi – pe de altă parte –
Biserica Ortodoxă / Patriarhia din Constantinopol (prin lucrarea subtil-acribioasă
a patriarhilor greci, prefăcându-se a da replică şi la „sacra limbă latină“ a
Catolicismului, inventând „limba sacră slavonă“, a Ortodoxismului), declanşează
şi realizează slavizarea „de cancelarie“ a Valahimii Pelasgo-Thraco-Daciei” – cf. p.
92.
Da,
se tem de Neamul nostru, de spiritualitatea divină, care pluteşte, aureolant,
în cerul nostru, deasupra capetelor noastre, năucite (la nivel strict
cerebral!), de iminenţa momentului când conştiinţa noastră, azi aburită de
manipulările intense (şi disperate!) la nivel de cerebrum, va lua contact DIRECT CU DUHUL NEAMULUI METAFIZIC…da,
atunci se va isca o SCÂNTEIE REVELATORIE
IMENSĂ, CÂT TOT CERUL PĂMÂNTULUI – … şi, da, ei, adversarii incorecţi se
îngrozesc de această SCÂNTEIE A
REVELAŢIEI, ca şi de viitoarea solidarizare spirituală a celor ALEŞI, contra Imposturii
Mondiale/Mondialiste, se tem TOŢI
BANDIŢII (“imperiali” şi “regali” şi “falşi aleşi/hristoşi mincinoşi”
şi…sinucigaş de mincinoşi!) ai ISTORIEI
TERESTRE!!! – …pentru că aceşti infractori “globalişti” (care au
ajuns unde au ajuns NUMAI prin crimă
şi jaf, de-a lungul unei întregi istorii, involutive spre “Epoca de Fier/Întunecată/KALY
YUGA” – şi care ştiu, neliniştitor şi supărător de bine, că DUHUL IMERGENT este făuritorul
pojghiţei formale a existenţei
vizibil-emergente, iar nu invers!) – ... şi mai sunt conştienţi (perfect conştienţi!) de faptul că NU POT DECÂT SĂ AMÂNE, IAR NU SĂ ANULEZE
PLANUL EVOLUŢIEI SPIRITUAL-DIVINE A LUMII TERESTRE:
“DE ACEASTĂ CONŞTIINŢĂ NAŢIONALĂ A
VALAHIMII, DE SETEA DE RE-UNIRE A VALAHIMII ÎNTRE FOSTELE HOTARE ALE ANTICEI
NOASTRE DACII SE TEM SCURSORILE IMPERIILOR EVMEZICE / „MODERNE“ DE AZI, SE TEM
IMPERIILE CONTEMPORANE, SE TEM PROPAGANDIŞTII „GLOBALIZĂRII“ / „MODIALIZĂRII“.
Fără
a fi prilej de împăunare cu faptul că nu a existat vreun imperiu care să supună
Pelasgimea > Valahimea în întregul ei, este bine să se ştie:
a) SECOLUL AL XXI-LEA
ESTE AL DEPLINEI CRISTALIZĂRI A CONŞTIINŢELOR NAŢIONALE;
b) UNIUNEA EUROPEANĂ NU
ARE ŞANSE DE IZBÂNDĂ: (1) NICI APELÂND LA „TĂVĂLUGUL GLOBALIZĂRII“, (2) NICI
CONSTRUIND ŞI „EUROREGIONALIZÂND“ PE TEMELIILE ŞUBREDE ALE FOSTULUI IMPERIU
AUSTRO-UNGAR;
(3) „Uniunea Europeană
va reuşi să devină un puternic / modern stat numai dacă îşi recuperează istoria
veridică a spaţiului în care se doreşte ivirea sa şi numai dacă îşi aşază
bazele pe Euro-Pelasgia (pe unitatea geografic-spirituală din debutul
holocenului, de la Atlantic la Don / Volga)“ – cf. p. 104. O, nu: cei ce s-au înălţat, la ranguri nemeritate, NUMAI prin minciună – nu vor putea şi nici vor a renunţa niciodată, la acest factor motrice
nepreţuit (interconectat cu lăcomia lor bestială), care i-a propulsat în
mijlocul MATERIEI/PRAKRTI (de fapt,
în toiul de putoare al BORBOROS-ului)!
...O, cât se mai străduiesc Bandiţii Istoriei, de sute şi
mii de ani (ieri, prin imperialii romano-bizantini, apoi prin cei austrieci,
ori otomani, ori... „papali“..., apoi, prin komisarii
sovietici, iar azi, prin obrăznicăturile de komisari ai Uniunii Europene! – „ejusdem
farinae“!!!) să inventeze fel şi chip de tertipuri, doar-doar ne vor
umili atât de mult, încât să nu mai îndrăznim a asculta nici măcar Vocea Lui Dumnezeu-ADEVĂRUL, şi ei să
rămână cu prada în braţe, iar cu noi...întru distrugere, pustiu, mancurtizare –
...şi, desigur, „sub cnut“:
– “…ori la limba pelasgă din Dacia situată în
afara graniţelor imperiului, rebotezată Scythia [Magna] / Sciţia [Mare], în
spiritul ORDINULUI DAT DE ÎMPĂRATUL TRAIAN ÎN ORIZONTUL ANULUI 106, CA DACIA
ŞI POPORUL EI EROIC SĂ DISPARĂ DIN ISTORII / DOCUMENTE)” – cf. p.
95;
– „Dacă – prin absurd – toponimul
pelasgo(>valaho)-dac Arutéla > Arudela > Arudeal > Ardeál ar fi
fost zămislit în limba maghiară (oficială / de cancelarie, ori dialectală),
rămâne de neînţeles efortul cancelariilor ungare / maghiare de a prepara – fie
şi în limba latină – o sintagmă care să-l substituie, ca, de pildă: Ultrasilva,
Transalpina, Transilvania etc. (în esenţă, semnificantul fără semnificat, cu
„stranii“ reactivări de factură imperial-austro-ungară şi prin nejustificata
„politică de euroregionalizare“ impusă / dictată de Uniunea Europeană României
de astăzi; toponimul pelasgo>valaho-dac, ARDEÁL, încărcat cu istoria
multimilenară a Daciei, desemnând – în Dacia ca şi în România contemporană,
moştenitoarea anticului nucleu al Daciei – faimoasa regiune intracarpatică a
aurului – inclusiv cel de Roşia Montană ce a intrat în „vizorul“
canadiano-englez –, nu trebuie substituit de toponimul Transilvania, numele
statului valah-evmezic dat de cancelariile budapestano-vieneze). Dar, după
cum s-a mai spus, ungurii / maghiarii (sub Arpad, vreo şapte-opt triburi ce-şi
aflaseră salvarea, în anul 895 d. H., din „menghina“ pecenego-bulgaro-moldavă
ce le-a zdrobit „ţara“ lor de la Atelkuz, dintre Volga şi Don),
înrădăcinându-se în Dacia de Vest (provincia Pannonia, în anul 896) – nu
prin „cuceriri“ (fabricate de tardiv-evmezice cancelarii ale regilor
unguri), ci prin voinţa împăratului bizantin, Leon al VI-lea, prin
încuscriri / înrudiri cu „duci“ valahi (fiul lui Arpad, Zultes, se
căsătoreşte cu fiica lui Monu Măruţ / Menumorut, primind şi un teritoriu
nord-dunăreano-tisian ca zestre), ori cu puternici regi / împăraţi valahi (regele
ungur, Bela al IV-lea, în calitate de socru al împăratului valah Ioan al II-lea
Asan, primeşte „în grijă“ Ardealul / Transilvania), prin papii de la Roma şi
Catolica Biserică („încoronatoarea“ multor „regi apostolici“ din Ungaria,
inclusiv a valahului Matei Corvin) etc. –, au preluat de la autohtonii pelasgi
> valahi dunăreano-tisieni majoritatea hidronimelor, toponimelor etc. (v. supra,
III-f, 2)“ – cf. pp. 29-30;
– „...se cristalizează conştiinţa naţională a
Pelasgimii > Valahimii, se afirmă „irepresibil“ dorinţa acesteia de re-Unire
a sfârtecatului şi imensului său spaţiu de etnogeneză, spaţiul
Pelasgo-Daco-Thraciei, dintre roţile dinţate ale imperiilor antice şi evmezice,
măcar între hotarele Daciei lui Burebista (82 – 44 î. H.), ori ale Daciei lui
Regalian (258 – 268 / 270 d. H.), impunând „istoriilor lumii“ un puternic stat
evmezic (constituit atât din părţi ale Daciei Nord-Dunărene cât şi din Dacia
Sud-Dunăreană, din Thracia, din Macedonia şi din alte „Valàhii mari /
mici“), stat cunoscut epocii respective sub numele firesc de Blàchia
> Valàhia Mare, toponim / sintagmă cu tâlmăcire în limba franceză a documentelor
evmezice drept La Grande Blàquie (după cum certifică Geoffroy de
Villehardouin – «care luptase în persoană contra lui Ioniţă [Ioan cel Frumos]
în armata nenorocitului Balduin» – şi Henri de Valenciennes, în Conquète
de Constantinopole... – XIRD, II, 330 / XIRD-b, I, 466), NICIDECUM – CA ÎN
FALSIFICATELE ISTORII STALINISTE – ŢARATUL BULGAR / VALÀHO-BULGAR”
– cf. p. 95;
– “Din această conştiinţă naţional-valahă din
fosta Dacie a lui Burebista / Regalian, se relevă, evident, dincoace de a patra
re-Unire parţială a Valahimii din vremea Dinastiei Fraţilor Valàhi Petru
şi Ioan I Asan (1185 – 1280 / 1300): a şaptea re-Unire Parţială a Valahimii sub
sceptrul lui Mihai Viteazul din anul 1600, a opta re-Unire Parţială a Valahimii
sub sceptrul lui Alexandru Ioan Cuza din anul 1859, a noua re-Unire Parţială a
Valahimii din anul 1918 etc. La re-Unirea Valahimii din 24 ianuarie 1859, „noul
stat“ trebuia să se nu-mească Dacia (în acest sens Mihail Kogălniceanu, încă
din ianuarie 1840, prin revista DACIA LITERARĂ, „pregătise terenul“); dar
imperiile acelui anotimp n-au admis aşa ceva; s-a propus apoi (şi chiar a avut
un oarecare „circuit“) ca respectivul stat desprins din Imperiul Otoman, să fie
desemnat prin sintagma Principatele Unite ale Valahilor, dar Imperiul Otoman /
Turc, Imperiul Habsburgic / Austro-Ungar şi Imperiul Ţarist / Rus n-au fost de
acord, desigur, spre a nu se trezi conştiinţa naţională a valahilor din Dacia
Nord-Dunăreană şi din Dacia Sud-Dunăreană, ceea ce ar fi dus la reunirea
celorlalte provincii din antica Dacie, încât Valahimea ar fi devenit o putere
considerabilă în Europa, periclitându-le „cuceririle“; în ultimă instanţă,
imperiile au admis ca statul valah să fie desemnat prin toponimul România.
Scursorile de azi ale celor trei mari imperii evmezice, Imperiul Sovietic (U.
R. S. S.), îndeosebi, propagandiştii stalinişti / neostalinişti şi sorosişti,
cu meschine interese, din statele interesate (ce şi-au aflat ogor de întemeiere
în Dacia), au deschis două „fronturi războinic-semantice“ încât conştiinţa
naţională a Valahimii să fie permanent „dinamitată“ / „terorizată“: (a) „frontul“
anti-Pelasg >Valah având în obiectiv „bruiajul polidimensional-mediatic“ al
profundei sinonimii, Pelasg > Valah – Român (Moldovean, Aromân /
Macedoromân, Meglenoromân, Istroromân), „deturnarea“ / „haotizarea“ sensurilor
etnonimului; (b) „FRONTUL“ MANCURTIST-DETURNĂTOR DE IDENTITATE, AVÂND ÎN
OBIECTIV „ÎNDEPĂRTAREA DE ETIMON“ ŞI CULTIVAREA / SEMĂNAREA DE CONFUZII PE
TOATE CĂILE OFICIALE / NEOFICIALE (CORUPTE, ORI „MANCURTE“) ÎNTRE ROMÂNI (cei
mai vechi locuitori ai Europei din România de după Revoluţia din Decembrie
1989) ŞI AŞA-ZIŞII RROMI (ŢIGANI), creându-se impresia că România, nu India, ar
fi „ţara-mumă“ a acestei etnii migratoare. SISTEMATIC „PROFANATE“ DE VREO
DOUĂ-TREI DECENII, TOPONIMUL ROMÂNIA (IMPUS DIN 1859 ÎNCOACE, DE CELE TREI
IMPERII „MODERNE“) ŞI ETNONIMUL ROMÂN RECLAMĂ, SOLICITĂ IMPERIOS REVENIREA LA
ADEVĂRATA ISTORIE A VALAHIMII, LA ETNONIMUL NOSTRU PUR, PELASG > VALAH, ŞI
LA SACRUL NOSTRU TOPONIM ANTIC, DACIA“ – cf. pp. 101-102.
…Lăsaţi-o baltă,
nevolnicilor, care vă daţi, ieri ca şi azi, azi ca şi ieri…(într-o istorie pe
care o manipulaţi, tremurând de groaza sfârşitului de lume…A VOASTRĂ!) – drept “stăpânii lumii”! Împlinirea sorţii
(şi a) voastre va fi prin POPORUL
PELASGO-VALAH – care, aşa cum spune Aminul-Eminescu, are Misiune de Candelă
a Lumii, care să re-aprindă Paştele, după ce se vor fi stins toate luminile…“Vestului/AMURGULUI
SPIRITUALITĂŢII UMANE / Apusului”!
Da, aşa se cheamă
poporul muceniciei şi al izbăvirii: PelaSG!
De la “SÂGĂ”-“PIATRA MUNTELUI” (despre care îşi
aminteşte până şi un scriitor minor şi ne-iniţiat întru fălniciile fâstâcitoare
ale academicelor dicţionare, ca Alexandru Vlahuţă, îşi aduce aminte, în
frumoasa, dar, astăzi [din pricina atât de “avântatului” proces de
mancurtizare prin…învăţământ!], uitata sa “Românie pitorească”: “Urcăm din greu tihăraiele umbrite ale Cireşului, maluri de SIGĂ, sparte de
puhoaie” – cf. p. 113) – şi de la “SIGINI”-“PURTĂTORII DE LĂNCI” ai
Pelasgo-Valahilor, vă va veni şi vi se va împlini, Orbilor Impostori ai
Istoriei Terestre, destinul vostru implacabil… – …pentru ca, apoi, pe Planeta
Terra, să se re-instaureze Lumina de Duh a AURULUI/ARDEALULUI
NEAMURILOR!
Astfel,
re-echilibrată întru Divina Thule,
Lumea terestră autentică, a “SÂGILOR”-“SÂGINILOR”/MUNŢILOR SPIRITUALI ŞI ÎNVIAŢI CA EROI
IZBĂVITORI DE NEAM ŞI LUME – va re-începe să respire aerul curat al
Învierii Duhului, iar nu hleiul mlaştinii amorale, poluată cu sufocantele
minciuni şi putori ale “vulpilor şi leilor” machiavelici!!!
…Cât de
revigorant este vizionarismul, mai ales când se bazează, în acelaşi timp/în
paralel, pe “SÂGA” (PIATRA) FILOSOFALĂ a Ştiinţei Autentice, a unui
iniţiat întru Logos, cum trebuie că este ION
PACHIA-TATOMIRESCU – cel care, prin cartea sa, chiar dacă tendinţa Orbilor
Lumii este aceea de a ne orbi jalnic, pe toţi, întru analfabetism, existenţial
şi moral! – întru ne-citire, din
ne-curiozitate DE NIMIC! (nici
măcar de fiinţa/soarta noastră! – iată unde s-a ajuns cu experimentele
laboratoarelor satanice ale Bandiţilor Lumii: PÂNĂ LA ANULAREA INSTINCTULUI DE AUTOCONSERVARE!!!) – tot va deveni Făclierul cu LANCE/“SIGINĂ” al celor care (îi vedem, îi ştim, îi presimţim!), încetul cu încetul, pe
dedesubtul “parezei” simţirii noastre şi pe deasupra simţurilor grosolane
ale Bandiţilor Lumii, se vor reface, ca ELITE
COMBATANTE, ÎNTRU LUMINĂ-LUMINARE DE
DUH.
Tragica/Dramatica
[3]
Epopee Valahă va deveni (cu voia ori fără voia Impostorilor Lumii!), prin semnele cărţii
lui ION PACHIA-TATOMIRESCU – Epopeea Învierii Neamului PELASGO-VALAHIOR. A Neamului Mistic/“LAH”
al lui Făt-Frumos şi al Ilenei Cosânzene…!!!
Amin!
prof. dr. Adrian Botez
[1]
– ION PACHIA-TATOMIRESCU – “LA
ÎNCEPUT FOST-AU SÂGA, SÎGETUL, SIGINII, APOI SARMIZEGETUSA…(monografia unui
cuvânt pelasg>valah”), Editura Waldpress, Timişoara, 2012.
[2]
– Sublinierile din citate ne aparţin (notă A.B.).
[3]
– Nu
insistăm pe cuvântul „tragic“,
pentru că, astăzi, sacralitatea/ritualistica/cultualitatea (ca mod de A FI/A EXISTA!) fiind
în mare suferinţă (pe toată Planeta Terra!), trăirea sacrală /simţământul
tragic s-au estompat, până la cvasi-dispariţie...!